او چهل سال در سراسر جهان، تواماً منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (س) بود

او چهل سال در سراسر جهان، تواماً منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (س) بود

آیت الله رشاد، در پیامی بمناسبت ارتحال آیت‌الله محمدعلی تسخیری:
او چهل سال در سراسر جهان، تواماً منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (س) بود.
متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیراست:
ارتحال متفکر بی ‌بدیل عرصه‌‌ی دیپلماسی فرهنگی، لسان بلیغ ایران و انقلاب اسلامی در مجامع فکری و دینی جهانی، صدیق صمیم و قدیم، عالم مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری (قدس الله رمسه)، موجب تاسف عمیق این کمترین که قریب پنجاه سال با او مانوس و معاشر بودم گشت، و موجی از اندوه در میان انبوه دوستان و دوستداران این استاد جلیل القدر برانگیخت.
این روحانی جامع الاطراف، خلیق و خدوم، مخلص و بی ریا، متواضع و بی‌ادعا، دلسوز و فداکار، کاردان و پرتلاش، که از شاگردان برجسته‌ی اصولی مبدع و متفکر، صدرالشهداء آیت الله محمدباقر صدر (قدّه) و از یاران باوفای رهبر فرهمند انقلاب اسلامی بشمار می¬رفت، چهل سال در سراسر جهان، تواما منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم) بود. آن اندیشمند دردمند ـ برغم برخورداری از محبوبیت فراوان نخبگانی ملی ـ در شرق و غرب عالم بیش از وطنش ایران اسلامی شناخته بود. بی‌شک برای دهه‌های متمادی، جای این چهره‌ی برجسته در عرصه‌ی فعالیت‌های معرفتی و فرهنگی جهانی خالی خواهد ماند.
اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، مدیران، مدرسان استان، به محضر مبارک حضرت بقیّت الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، اخوان، همسر و فرزندان آن عزیز ارجمند، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می¬کنم.
علی‌اکبر رشـاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید