کنفرانس بین‌المللی «اسلامی‌سازی علوم انسانی» در اندونزی برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی «اسلامی‌سازی علوم انسانی» در اندونزی برگزار می‌شود

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان سخنران ارشد در کنفرانس بین‌المللی «اسلامی‌سازی علوم انسانی» که روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۳ در جاکارتای اندونزی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله رشاد در این کنفرانس به ارائه مقاله «نظریه‌ی اسلامی علوم انسانی (فطرت، چون گرانیگاه علوم انسانی اسلامی)» خواهد پرداخت.
از دیگر برنامه‌های ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این سفر علمی می‌توان به «دیدار با شیعیان اندونزی»، «سخنرانی در جمع نخبگان رسانه‌ای» و «ملاقات با رئیس‌العلماء اندونزی» اشاره کرد.
لازم به ذکر است کنفرانس بین‌المللی «اسلامی‌سازی علوم انسانی» با اهدافی چون: «تولید علم و تلاش در جهت نشر علوم و معارف اسلامی»، «حساس‌سازی مجامع علمی اسلامی نسبت به موضوع همایش»، «شناسایی ظرفیت‌های علمی دنیای اسلام» و «ارتقای علمی و پژوهشی طلاب و دانشجویان و اساتید»، در محورهای «فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی»، «فلسفه علوم انسانی از منظر اسلام»، «روش‌شناسی علوم انسانی بر اساس فلسفه و معرفت‌شناسی اسلامی»، «فلسفه‌های مضاف»، «علوم انسانی از منظر قرآن و احادیث» و «مولفه‌های علوم انسانی از منظر اسلام» برگزار می‌شود.
از برنامه‌های اصلی همایش که اعضای کمیه علمی آن از آقایان دکتر نصرالدین عمر معاون وزیر دین انونزی، دکتر سوپراجا رییس گروه جامعه شناسی UGM، دکتر هاریانتو رییس انجمن فلسفه اندونزی، دکتر سید مفید حسینی رییس کالج صدرا و دکتر دیکی سفیان معاون پژوهشی ICRS تشکیل شده است، می‌توان به «انتشار کتاب مقالات»، «سخنرانی سه تن از شخصیت های ممتاز جهان اسلام»، «سخنرانی وزیر دین اندونزی»، «ارائه مقالات در سالن‌های اصلی و فرعی همایش» و «ارائه مقالات برگزیده بصورت تابلو» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید