تقدیر از خدمات علمی دکتر رضا داوری‌اردکانی

تقدیر از خدمات علمی دکتر رضا داوری‌اردکانی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که روز دوشنبه ۱۷ آذرماه با حضور آیت‌الله رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه و اعضای شورای علمی گروه غرب‌شناسی و دیگر اعضای پژوهشکده برگزار شد، آیت‌الله رشاد طی سخنانی اظهار داشت: استاد داوری در واقع مؤسس گروه غرب‌شناسی هستند. سابقه‌ی تأسیس این گروه به مناسبت مهمی با موضوع غرب و غرب‌شناسی برمی‌گردد که برعهده‌ی بنده قرار گرفته بود.

آیت‌الله رشاد افزود: بنده به مؤسسات و اشخاص اهل نظر مراجعه کرده و متوجه شدم در این حوزه کاری صورت نگرفته است، در آن زمان با دکتر داوری، دکتر اعوانی و دکتر گلشنی صحبت کردیم و قرار شد گروه علم و دین را تأسیس نماییم که بعد به گروه معرفت‌شناسی تغییر نام داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه غرب‌شناسی نیز پیرو همان مشورت‌ها در پژوهشگاه متولد شد و همچنان تنها گروه رسمی غرب‌شناسی در کشور است. البته برخی مراکز گروه‌هایی تشکیل داده‌اند و بعد از مدتی تعطیل کرده‌اند، و دوام و انسجام موجود در پژوهشگاه در جای دیگر وجود ندارد. این تداوم و انسجام مدیون زحمات جناب آقای دکتر داوری است که فیلسوف هستند و تمام حرکتشان براساس فلسفه است.

گفتنی است دکتر داوری اردکانی از زمان تأسیس گروه غرب‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی با این گروه همکاری داشته و ریاست شورای علمی آن را عهده‌دار می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید