دیدار شیخ شفیق جرادی با آیت الله علی اکبر رشاد

دیدار شیخ شفیق جرادی با آیت الله علی اکبر رشاد

شیخ شفیق جرادی رئیس موسسه‌ی پ‍ژوهشی «معهد المعارف الحکمیه للدراسات الدینیه والفلسفیه» لبنان، با آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، در این دیدار شیخ شفیق جرادی ضمن تاکید بر لزوم تعاملات علمی و پژوهشی فیمابین، راه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله مردم‌سالاری دینی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
شیخ شفیق جرادی در این جلسه پیشنهاد کرد در موضوع مردم‌سالاری دینی همایش مشترکی در ایران و لبنان با مشارکت هر دو موسسه برگزار شود تا زمینه‌های انتقال تجربه‌ی ایران در حوزه‌ی به کارگیری اندیشه‌ی سیاسی اسلام در اداره‌ی جامعه و دولت فراهم آید.
هم‌چنین در این جلسه آیت‌الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی با اشاره به همکاری‌های پیشین دو موسسه در زمینه‌ی چاپ و نشر آثار، تاکید کرد که چنین مبادلات علمی می‌تواند ثمرات فراوانی را برای طرفین به همراه داشته باشد.
لازم به ذکر است به تازگی کتاب «دمکراسی قدسی» نوشته‌ی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد توسط موسسه «معهد المعارف الحکمیه للدراسات الدینیه والفلسفیه» به زبان عربی در لبنان منتشر شده و سه اثر دیگر پژوهشگاه نیز قرار است به زودی توسط همین موسسه در کشور لبنان منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید