پیام تسلیت آیت الله رشاد در پی ارتحال استاد سید عباس موسویان

پیام تسلیت آیت الله رشاد در پی ارتحال استاد سید عباس موسویان

در پی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین استاد سیدعباس موسویان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه صادر شد.

متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیراست:

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند حضرت استاد حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان (قدّس سرّه)، عضو هیات امنا و استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و فقیه الإقتصاد برجسته‌ی کشور به ملکوت اعلی پیوست.

او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت؛ عمر پربرکت خویش را طی سه دهه یکسره وقف نظریه‌پردازی، گرهگشایی معرفتی و کاربردی در عرصه‌ی اقتصاد اسلامی کرد.

استاد موسویان (قدّس سرّه) از اعضای رکنی پژوهشگاه و از مفاخر حوزه‌های علمیه قلمداد می‌شد. از او ده‌ها اثر علمی فاخر در قلمرو اقتصاد اسلامی برجای مانده است.

اشتیاق معرفت، شور خدمت، تواضع بی‌حد، اخلاص و بی‌ریائی، حقیقت‌جویی و حق‌پذیری، وقار و متانت، سلامت نفس و پرهیزگاری، خوشخویی و خوشرویی، نمونه‌ای از اوصاف و فضائل بی‌شمار این استاد خدوم و خلیق حوزه و دانشگاه بود. جزاه الله خیر جزاء المحسنین و حشره مع اولیائه المعصومین (ع).

این کمترین، رحلت این عالم فرزانه را به محضر مبارک رهبر فرهمند انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، همکاران سوگوارم در سنگرگاه پژوهشگاه و خانواده‌ی عزادار آن استاد بی‌بدیل تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای آن فقید سعید رحمت و علوّ درجات و برای بازماندگان و شاگردان و دوستان و دوستداران او صبر و سلامت مسألت دارم.

علی اکبر رشاد

 ۱۹/ ۵/ ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید