مجلس برای تحریم کالا و بستن شرکت های فرانسوی قانون تصویب کند

مجلس برای تحریم کالا و بستن شرکت های فرانسوی قانون تصویب کند

آیت الله علی اکبر رشاد در واکنش به هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) تاکید کرد؛
مجلس برای تحریم کالا و بستن شرکت های فرانسوی قانون تصویب کند.
آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران، صبح امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: متاسفانه غرب افسار گسیخته به همه حرمت ها و حریم ها می تازد و نام آن را آزادی و دموکراسی مینامد.
وی افزود: طی سالهای اخیر به طور مکرر غربی های مدعی آزادی و اخلاق به حریم مقدسات ملل مختلف خاصه مسلمانان تعرض کردند و آن را به عنوان دلپذیر و زیبای آزادی توجیه کردند؛ هر نوع تهمت، افتراء، حرمت شکنی و توهینی را در حق هر شخصیت و امری را روا می دارند و آن را آزادی می دانند.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان داشت: آیا آزادی برای بیان حق است یا هتاکی؟ آزادی برای بیان حقیقت است یا حرمت شکنی؟ اگر آزادی، آزادی است باید با متعلق آن سنخیت داشته باشد، آزادی آنگاه آزادی است و خود مقدس است که با آنچه صرف آن می‌شود هم سنخ باشد، آزادی در حق جویی و حق گویی معنا می شود و هتاکی و حرمت شکنی آزادی نیست بلکه ضد آزادی است.
رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین هتاکی و حرمت شکنی نسبت به مقدسات را نقض آزادی و حریم افراد و جوامع دانست و اظهار داشت: آزادی اگر ناقض حریم ها باشد این نقض امنیت، آرامش، حریم و آزادی دیگران است.
آیت الله رشاد به اهانت اخیر یکی از نشریه های فرانسوی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) و حمایت مکرون از این اقدام اشاره کرد و گفت: هر از چند گاهی و نوعا تدبیر شده یک نشریه، یک فرد یا یک رسانه ای را تجهیز و تطمیع می‌کنند تا به مقدسات دیگر ملل اهانت کرده و هتاکی کند سپس از این اقدام حمایت می کنند و نام آن را آزادی بیان می گذارند.
وی افزود: آیا دفاع از این اهانت آزادی است؟ آیا این اهانت نقض حریم آزادی نیست؟ آیا نباید اجازه داده شود مردم از حقوق و حریم مقدساتشان دفاع کنند؟ آیا همین غربی ها و فرانسوی ها اجازه می دهند که میلیون ها مسلمان فرانسوی که بیشتر آنان تبعه خود فرانسه هستند از حق خودشان استفاده کنند و به خیابان پاریس و دیگر خیابانهای شهرها بیایند و از حرمت و حریم پیامبر رحمت، آزادی و عدالت دفاع کنند؟
این مدرس خارج فقه حوزه های علمیه گفت: اگر دولت فرانسه مدافع آزادی است و راست می گوید اگر مسلمانان به خیابان های پایتخت پاریس آمدند اجازه ندهد پلیس جرار و قدار خودش به مردم تعرض کند و اجازه دهد مردم آزادانه از حق خودشان دفاع کرده و آزادی و حق را فریاد بزنند.
رییس و موسس حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه حرمت شکنی و هتاکی اخیر قلب دو میلیارد انسان را جریحه دار کرد، عنوان کرد: آیا دل شکستن صدها میلیون انسان آزاده که عاشق و شیفته ساحت مقدس رسول الله هستند، آزادی است؟ آیا آنان حق ندارند از خود، عواطف و ایمانشان دفاع کنند؟ آیا آرمانها و ایمان این انسان ها مورد تعرض قرار گیرد سپس می شود نام آن را آزادی گذاشت؟ امروز با توهینی که به پیامبر اسلام در مدعی مهد و تمدن فرانسه صورت گرفت و رییس جمهور خام، خام سر، خام سرای و جوان سر به هوای فرانسه از این توهین و هتاکی به عنوان آزادی دفاع کرد در اصل یک سوم قلب ساکنین زمین را جریحه دار کرد، آیا این آزادی است این تعرض به ثلث جمعیت جهان را می توان آزادی نامید؟ آیا این اقدام سلب آزادی به شمار نمی‌رود یا خدشه وارد کردن و تعرض به حدود و حقوق آزادی نیست؟
آیت الله رشاد آزادی و دموکراسی غربی را یک دروغ بزرگ و بزک کرده بیان و عنوان کرد: آزادی و دموکراسی غربی دروغی بیش نیست، آیا دموکراسی و آزادی تنها ابزاری برای دفاع از همجنس بازها و هتاکان به حریم مقدسات است؟ آیا دینداری و اخلاق مداری حق نیست همجنس بازی و زندگی توام با پلشتی حق است؟ آیا انسان ها حق ندارند به دین و لوازم آن ملتزم باشند شما که یک لچکی چهل سانتی را بر سر دختر بچه کم‌سن و سال دانش آموز برای ورود به مدرسه تحمل ندارید دم از آزادی میزنید؟ کجای این عمل آزادی است که یک دختر بچه هفت و هشت ساله مسلمان با حفظ حجاب حق حضور در مدرسه را ندارد؟ همچنین حق ندارد بگوید من آزادم دین داشته باشم و به مناسک و احکام دین عمل کنم، شما که روسری از سر این دختر بچه می کشید این اقدام را آزادی می نامید.
وی عنوان کرد: از کدام آزادی شما سخن می گویید شما طرفدار آزادی هستید آیا کشتار میلیون ها مسلمان در آفریقا نشانه آزادی خواهی است؟ چرا شما از هشت میلیون جمعیت الجزایر یک میلیون آنان را به خاک و خون کشیدید و قتل عام کردید؟ چرا در لیبی صدها هزار مسلمان را به قتل رساندید؟ شما چه حقی داشتید که از آن سوی آب ها به آفریقا بیایید و در کشور اسلامی میلیون ها انسان را بکشید آیا این همان آزادی و دموکراسی نیست که شما از آن دم میزنید؟
وی ادامه داد: این چهره عریان و بی روتوش غرب و فرانسه مدعی آزادی، تمدن و گفتگوی تمدن ها هستند، اسف بار تر از این وقایع تلخ سکوت دولت و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران است دولت مردان جمهوری اسلامی که برای یک رویداد تروریستی در پاریس بلافاصله و بدون کمترین وقفه بسیار بسیار سریع بیانیه صادر می کنند و با این فرانسه جرار و قدار هتاک همدلی و ابراز تأسف می کند؛ یا برای در مرگ یک آوازه خوان هتاک و متظاهر با ضد اسلام و نظام اجازه نمی دهد ساعتی از مرگ او بگذرد بیانیه صادر و برایش شیون و سوگواری می کند آن موقع دریغ از گذشت چندین روز از هتاکی به ساحت مقدس پیامبر رحمت و عدالت یک ابراز نظری داشته باشد، موضع بگیرد و فریادی بزند.
آیت الله رشاد ادامه داد: اینکه دولت مردان ساعت ها با مکرون تماس بگیرند و طی تماس تلفنی راجع حریم ها و مرز های جغرافیایی، حقوقی، حیثیتی و خط قرمز های کشور گفتگو کنند همچنین برجام موشکی را با آنان در میان بگذارند و ساعت ها به مذاکره بپردازند آیا جا نداشت یک تماس معترضانه و مردانه توام با مروت و شحاعت با مکرون گرفته شود و نسبت به این هتاکی و حمایت از آن اعتراض کنند.
رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران با خطاب قرار دادن نماینده های مجلس گفت: کجایند مجلسی های انقلابی؟! چرا اظهار نظر نمی کنید، موضع نمیگیرید و بیانیه شدید لحنی صادر نمی کنید؟ آیا همیشه باید جمهوری اسلامی ایران تحریم شود و نباید ایران تحریم کند؟ چهل سال است در تحریم به سر می بریم. آیا مجلس انقلابی نمی تواند امروز مصوبه ای بگذارد و کالاهای فرانسوی را تحریم کند و نمایندگی های فرانسوی را در کشور ببندد ما چه زیانی از این تحریم خواهیم برد؟
آیت الله علی اکبر رشاد در پایان با تاکید بر اینکه قوای سه گانه در برابر هتاکی اخیر موضع بگیرند، خاطرنشان کرد: چه همراهی و همکاری فرانسه با ایران داشته است؟ حتی فرانسه در برجام نقش پلیس بد را بازی کرد و از آمریکا جلو زد و تندتر رفت، آن موقع مجلسی های عزیز که مردم به آنان دل بستند سکوت اختیار کردند و موضع ضعیف اتخاذ می کنند! آیا حق نیست مجلس به سرعت کالاهای فرانسوی را تحریم کند و همه شعب شرکت های فرانسوی را در کشور ببندد؟ مجلسی ها اجازه بدهید آنان نیز آسیب ببینند و درد تحریم و حصر را درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید