مراسم پیش‌همایش حکیم طهران علامه آقاعلی مدرس تهرانی برگزار شد

مراسم پیش‌همایش حکیم طهران علامه آقاعلی مدرس تهرانی برگزار شد

بسیار تلخ است بشنویم در تهران جلساتی برای لعن علامه‌ی شهید مطهری برگزار شده، به جرم اینکه آن بزرگوار حکمت تدریس می‌کرده! شرایط، نگران‌کننده است، صدای گام‌های اخباری‌گری از این محافل به گوش می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مراسم پیش‌همایش حکیم طهران که به منظور نکوداشت علامه آقاعلی مدرس تهرانی در محل حوزه‌ی امام رضا(ع) تهران برگزار شد، رشاد با اظهار تأسف از برخی شنیده‌ها، در خصوص احیای اخباری‌گری در تهران هشدار داد و افزود: این امر بسیار نگران‌کننده و برگشت قهقرایی است که ضرورت احیای حکمت در حوزه‌ی تهران را نمایان‌تر می‌سازد.

استاد اخلاق حوزه در ارزیابی خود نسبت به وضعیت حکمت در حوزه تهران گفت: امروز متأسفانه حکمت در تهران افول کرده و آنچه به عنوان مکتب حکمی ـ عرفانی تهران، یا دوره‌ی تاریخی حکمت تهران معروف بود رو به زوال نهاده است.

وی افزود: البته، بحمدالله امروز بعضی از اساتید که از ثمرات دوره‌ی تاریخ حکمت تهران بشماراند در قید حیات هستند و بایستی از برکت وجود این افراد برای احیای حکمت در حوزه تهران بهره لازم را ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت احیای حکمت تهران تصریح کرد: علاوه بر ضرورت اصل احیای حوزه‌ی تهران، احیای حکمت تهران نیز از واجبات معرفتی کنونی است چرا که این شهر پایتخت جمهوری اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام است و بدین‌جهت آماج حمله‌های فکری و فلسفی از سراسر دنیا نیز هست.

 

وی ادامه داد: هیچ سنگر و سلاحی استوارتر از حکمت و علوم عقلی برای مواجهه با هجمه‌های فلسفی غربی‌ها به مبانی تشیع و مکتب اهل بیت(ع) نیست و باید به اقتضای تکلیف دفاعی‌مان از دین، شریعت و تعالیم اهل بیت(ع)، حکمت را در حوزه‌ها احیا کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رشاد با اشاره به ملزومات احیای حکمت گفت: لازمه‌ی احیای حکمت در حوزه‌ی تهران تشکیل کرسی‌های تدریس، برگزاری جلسات بحث و مناظره و بزرگداشت حکماست که در همین مسیر حوزه‌ی علمیه امام رضا(ع) پیش‌همایش حکیم تهران و مراسم نکوداشت یکی از بزرگان و پیشکسوتان حوزه‌ی تهران را هر ساله با حضور اساتید، شخصیت‌ها و علمای دینی و دانشگاهی برگزار می‌نماید.

 

تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) در پایان اظهار داشت: حوزه‌ی علمیه‌ی امام رضا(ع) نه تنها از روند احیای حکمت استقبال می‌کند بلکه، پیشقدم و پیشگام هم شده و بنا دارد در حد ظرفیت خود، جلسات درسی حِکمی را در این حوزه توسط فضلا و اساتید برگزار نماید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید