ستادمحوری درد بزرگی برای حوزه است/ نقش استاد احیا شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در جمع اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران اظهار کرد: سیستم و نظام علمی کهن، اصیل، عمیق، با پیشینه، سنجیده و کارآمد حوزه‌های علمیه استادمحور بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید جایگاه و نقش استاد در حوزه‌های علمیه احیا شود و سیاست‌های حوزه‌های علمیه استان تهران این است که جایگاه استاد را به رسمیت بشناسیم و برنامه‌ها در جهت این رسالت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه استان تهران همچنین از آیت‌الله العظمی نوری همدانی به‌عنوان فقیهی فتنه‌ستیز یاد کرد و گفت: در گرماگرم سکوت و محافظه‌کاری و مداهنه، این مرد بزرگ به خروش آمد و سکوت را شکست و از انقلاب دفاع و فتنه‌گران را مأیوس کرد؛ مردی که اساتید بسیار کنونی حوزه، شاگردان او هستند و نیم قرن پیشتاز عرصه علم و فقاهت و جهاد بوده است.

آیت‌الله رشاد از سفرهای استانی آیت‌الله نوری همدانی به‌عنوان یک ابتکار و سنت‌شکنی نام برد و اظهار داشت: اصولاً سفر یک مرجع تقلید در گذشته یک واقعه‌ی نادر به حساب می‌آمد، اما ایشان چند سالی است که به استان‌ها سفر می‌کنند و با مردم و علما و دانشگاهیان و حتی مدیران دیدار می‌کنند و این یک سنت‌شکنی و ابداع رفتاری و ابتکار در رفتار یک مرجع تقلید است.

دیدگاهتان را بنویسید