پیام رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به رییس جمهور منتخب

در پی انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران در انتخابات حماسی ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیام تبریکی را برای ایشان ارسال کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«محضر مستطاب حجت الإسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی (مازالَ عَزیزاً)

رییس جمهور منتخب ملت

سلام الله علیکم

ابراز اعتماد گسترده‌ی ملی در سپردن سکان مدیریت اجرایی کشور به کف باکفایت آن برادر خدوم خلیق، از سویی نشاندهنده‌ی جریان پویای پشتوانه‌ی پایدار مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، و از دیگرسو نشانه‌ی اقبال و رجوع مردم در حل معضلات کنونی به کسوت علم دین است (که هماره‌ی تاریخ در این کشور حصن حصین ملت و نماد عینیِ دینی‌اندیشی و دین‌ورزی آگاهانه بشمار بوده است) و از سوی سوم حاکی از مطلوبیت وعده‌ها و شعارهای حضرت‌عالی در جریان رقابت انتخاباتی است؛ و در این میان ـ بزعم این کمین ـ تاکید شما بر اعتدالگرایی و احتراز از افراط و تفریط، جاذبه و جایگاه ویژه‌ای داشته است. فراتر از نکاتی که معروض افتاد: این انتخاب می‌تواند همچنین کاشف از الطاف خفیه‌ی الهیه در ظروف تاریخی اجتماعی کنونی در حق ملت از یک سو، و روی‌آورد امتحان تکلیفی‌یی خطیر نسبت به حضرت مستطاب عالی از سوی دیگر باشد. غرض از اشاره به این نکات که خود شما بهتر از هرکس دیگر بدانها واقفید، تلویح و اذعان به خطورت این واقعه و اهمیت پیاوردهای آن و تکلیف یکان یکان مردم و از جمله امثال منِ طلبه‌ی کمترین در قبال آن بود.

جناب رییس جمهور! ضمن عرض شادباش صمیمانه به مناسبت این انتخاب خجسته و آرزوی کامیابی شما در سکانداری قوه‌ی بس خطیر مجریه، از بارگاه بلند باری برای آن جناب سلامت و سعادت مسألت داشته، آمادگی همکارانم را در «پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی» و «حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران»، برای هرگونه معاضدت با دولت امید و تدبیر در پیگرفت آرمانهای انقلاب مقدس اسلامی و حل معضلات کشور خاصه در زمینه‌ی مسائل معرفتی و نظری، اعلام میدارم.

 

اقل الطلاب: علی‌اکبر رشاد»

دیدگاهتان را بنویسید