عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه فرس فراست و قلمرو قلم غماز او بود

عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه فرس فراست و قلمرو قلم غماز او بود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی ارتحال ارتحال مورّخ محقّق و متضلّع، حضرت حجت الاسلام والمسلمین استاد سیدهادی خسروشاهی (طاب ثراه)، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، مؤسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه­ اسلامی صادر شد.

آیت‌الله رشاد در این پیام تاکید کرده است: قلب ناآرام آن روحانی پرکار نستوه که عمری را چونان مشعلی فروزان فراراه نسل جوان با احیای آثار و افکار بیدارگران اقالیم قبله به روشنگری پرداخت، اینک غریب‌وار و د ر سایه‌ی سنگین سکوتی ناخواسته از تپش ایستاد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم.

إنّا لِلّه و إنّا إلیه راجعون

ضایعه­‌ی ارتحال مورّخ محقّق و متضلّع، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدهادی خسروشاهی (طاب ثراه)، موجب تالّم و تأسف گردید.

قلب ناآرام آن روحانی پرکار نستوه که عمری را چونان مشعلی فروزان فراراه نسل جوان با احیای آثار و افکار بیدارگران اقالیم قبله به روشنگری پرداخت، اینک غریب‌وار و د ر سایه‌ی سنگین سکوتی ناخواسته از تپش ایستاد.

عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه فرس فراست و قلمرو قلم غماز او بود، و افزون بر نیم‌قرن است که مکتوبات فاخر و فخیم آن فرزانه فرزند حوزه، در کنج و گوشه‌ی حوزه‌ها و دانشگاه ها، دلهای جویای معرفت، جانهای تشنه‌ی حقیقت را سیراب می‌ساخت.

این‌جانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّه الله (ارواحنا له الفداء) و رهبر فرزانه­‌ی انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان) و آحاد بیت مکرم، خاصه فرزند فاضل آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می­کنم.

                                                                                علی‌اکبر رشـاد

                                                                                  ۱۲/ ۱۲/ ۹۸

دیدگاهتان را بنویسید