روز قدس، یادگار سترگ امام و نشانه خودآگاهی تاریخی مسلمانان است

رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران طی بیانیه ای ملت ایران را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران طی بیانیه ای ملت ایران را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن این پیام به این شرح است؛

تعیین روز قدس که از یادگارهای سترگ و ستودنی حضرت امام خمینی(سلام‌الله و رضوانه علیه) بشمار است، نشانه‌ خودآگاهی تاریخی مسلمان‌های این عصر و نوید رهایی فلسطین از چنگ صهیونیان است؛ امام بزرگوار با الهام الهی، این روز رازناک و تابناک را در برهه‌ بعد از لیالی قدر و در ایام پس از توبه و طهارت صائمان رمضانی نهاد، تا از جمله به این رمز عظیم اشارت کند که: شرط اول‌قدم رهایی قدس و فلسطین جهاد با نفس است و قبله‌ اول مسلمین جز به کف باکفایت اهل طهارت و تقوا آزاد نخواهد شد.

صدالبته اگر نجات قدس با سیاست‌بازی‌ها و به دست سیاسی‌کاران منطقه میسر بود مجال افزون بر سه ربع قرن گذشته برای تحقق آن کافی بود! اما چه کسی باور می‌کند ملوک مملوک شکم و شهوت و امرای اسیر جاه و جیفه، که همگی نسب به گماشتگان استعمار می‌برند و اکنون سر در آخور استکبار و دست در آغوش صهیونیست‌های اشغالگر دارند، عزم و اراده‌ آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را در سر می‌پزند؟

اینک این تکلیف و توفیق تاریخی، منحصراً از آن فرزندان معنوی ـ معرفتی امیر حکمت و عدالت، مولی الموحدین علی‌بن ابی‌طالب(سلام الله علیه) است که دست خیبرگشا گشوده، گره از کار فرو بسته‌ امت مظلوم محمدی بگشایند. فتوحات و فیروزی‌های پیاپی فرزندان لبنانی و غزه‌ای روح‌الله(قدّه) بر ارتش تا بن دندان مسلح اشغالگران در چند جنگ اخیر، بر امکان تحقق این آرمان عظیم مهر تصدیق نهاد.

آری نسل عصر روح‌اللهی مجاهدان فلسطین و لبنان که با فلاخن و ناخن، افسانه‌ شکست‌ناپذیری ارتش اشغالگر و بازدارندگی و کارایی سلاح‌های فوق پیشرفته‌ حامیانش را به سخره گرفتند و با جهاد بی‌امان و شجاعت بی‌پایان خود چشم جهانیان را خیره کردند.

با توجه به هرچه آشکارترشدن سرسپردگی و وابستگی ملوک مفلوک منطقه و گسترش خیانت‌های آنان در ایجاد حاشیه‌ امن برای صهیونیست‌ها، از رهگذر اختلاف‌افکنی بین ارکان امت اسلامی و راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و ارتکاب فجایع تاریخی علیه اسلام و مسلمین، بر موالی مولا(ع) است که خروشنده‌تر و کوبنده‌تر از هر زمان به صحنه بیایند و با حنجره‌های روزه‌دار نورانی بر سر مستکبران فریاد بزنند و با مشت‌های وضوساخته‌ دشمن‌شکن بر فرق صهیونیان و سعودیان فرو بکوبند.

لهذا این‌جانب به نام حوزه‌ علمیه‌ استان تهران، از آحاد ملت شریف ایران اسلامی، خاصه مردم مؤمن و انقلابی پایتخت و بالاخص استادان، فضلا و طلاب حوزه‌ها، استدعا می‌کنم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، تکلیف اسلامی و ملی خویش را در برابر قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین بجای آورند. والسلام علی من اتبع الهدی.

علی‌اکبر رشــاد

رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران

دیدگاهتان را بنویسید