او مراتب عالی علمی را با محاسن اخلاقی توام ساخته بود

او مراتب عالی علمی را با محاسن اخلاقی توام ساخته بود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ در پی ارتحال عالم خلیق خدوم و انقلابی پیشکسوت، حضرت آیت‌الله حاج سیدهاشم رسولی محلاتی (طاب ثراه)، پیام تسلیتی از سوی آیت الله علی اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و مؤسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ی اسلامی صادر شد.
متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم.
إنّا لِلّه و إنّا إلیه راجعون

حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای ـ دام ظلّه الوارف.
زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی.
ارتحال عالم خلیق خدوم و انقلابی پیشکسوت، حضرت آیت‌الله حاج سیدهاشم رسولی محلاتی(قدّس سرّه)، مایه‌ی تالّم و تأسف عمیق گردید؛ این روحانی ربانی که از همراهان دیرین حضرت امام خمینی(قدّه) و یاران باوفای حضرت مستطاب عالی بود، مراتب عالی علمی و تحقیقی و محاسن و فضائل معنوی و اخلاقی را با سوابق درخشان مبارزاتی و خدمات اجتماعی، توام ساخته بود. خدمات شایان در جهت ترویج مکتب اهل بیت (س) و آثار ارزشمند مکتوب او در حوزه‌ی تاریخ‌نگاری، سنت‌پژوهی، و ترجمه‌ی منابع دینی، یادگار ماندگار این شخصیت بزرگ و بزرگوار خواهدبود.
به استناد سنوات ممتد انس و ارادت به محضر این عالم عامل، شهادت می‌دهم: خلوص نیت، تعبد، صداقت، صفای باطن، عنوان‌گریزی، پرهیز از تشریفات، ساده‌زیستی، تواضع، متانت، شکیبایی، صفات برجسته‌ی او بود.
این‌جانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّه الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی، و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی، و برای جناب عالی که یکی از یاران مؤثر خویش را از دست داده‌اید، سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.

علی‌اکبر رشـاد
۲۱/ ۱۰/ ۹۸

دیدگاهتان را بنویسید